B.V.G

Jag gjorde en scen make-up eller en "fashion make-up" i skolan då temat var vårens färger, så jag använde mig utav:
 
- En blå ögonskugga
- En grön ögonskugga
- En vit ögonskugga
(Alla är skimmriga)
 
- Självklart gjorde jag en snabb bas, men våra foundations är inte det bästa i skolan, tyvärr! Och lösögonfransar på underfransarna är läskigt!
Vill man nu ha en rolig färg på läpparna, skall du för bästa resultat och för att få önskad färg så bör du lägga concealer på läpparna och använd sedan en applikator som du blöter och sedan lägger önskad färg på.
 
En scen make-up behöver inte vara perfekt, huvudsaken är att man på avstånd skall kunna se make:en. Det ska vara mycket underlag, dvs mycket concealer,foundation,rouge och puder. Pudret ska i princip bli kakig för att få ett "bra" resultat på avstånd. Sedan beror mycket av detta på vad för typ av visning det är och vad det är man vill ha fokus på.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0